دوره جامع «اصول حرفه ای تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری» با هدف ارتقای توانمندی مدیران و کارشناسان واحدهای حراست و ارتباطات فعال در سازمان ها و کسب و کارهای خدمات محور توسط احمد باقری مدرس و مشاور دوره های توسعه کسب و کار، ارتباطات، روابط عمومی و رسانه برای مسئولان و کارشناسان حراست سازمان بازنشستگی کشوری در ساختمان مرکزی این سازمان در میدان فاطمی برگزار شد.
باعنایت به اهمیت و اثربخشی ارتباطات دوسویه و موثر با مشتریان بالاخص در زمان مراجعه حضوری در تمامی سازمان ها و کسب و کارهای خدمات محور بعنوان یک اصل بی بدیل در راستای ایجاد تفاهم، مشارکت و رضایتمندی حداکثری مخاطبان و مشتریان برند و خدمات آنها که مطرح است، در همین راستا سازمان بازنشستگی کشوری با برگزاری دوره آموزشی " اصول حرفه ای تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری " به مسئولان و کارشناسان واحد حراست سازمان توسط احمد باقری مدرس و مشاور ارتباطات، روابط عمومی و رسانه در محل ساختمان مرکزی این سازمان در میدان فاطمی برگزارنمود.
این دوره با هدف افزایش دانش شرکت کنندگان در زمینه مبانی نظری طرح تکریم و تغییر نگرش و ارتقای مهارت های آنان در پاسخگویی و ایجاد نگرش مثبت در برخورد مناسب با ارباب رجوع برپا گردید.
احمد باقری مدرس و مشاور ارتباطات، روابط عمومی و رسانه در خصوص ارائه این دوره آموزشی در صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در این دوره آموزشی کارکنان با ارتباط فلسفه وجودی سازمانها با اربابرجوع، اهمیت اربابرجوع در سازمانها، مسئولیت کارکنان در مقابل اربابرجوع، الزامات و قوانین طرح تکریم اربابرجوع، علل نارضایتی اربابرجوع در سازمانها و راهکارهای حفظ و افزایش رضایتمندی اربابرجوع و هنر و مهارتهای ارتباطی مورد نیاز در رفتار با اربابرجوع آشنا میشوند.
مدرس دوره حرفه ای ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها در مورد ضرورت برگزاری اینگونه دورههای آموزشی تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی از اربابرجوعهای این نهاد را افراد سالمند، ناتوان، معلول، از کار افتاده، بیمار و زنان سرپرست خانوار با طیف وسیعی از مشکلات مختلف تشکیل میدهند، بهنحوی که بسیاری از آنان از حداقل سواد خواندن و نوشتن برخوردار نیستند.
وی افزود: این افراد فاقد مهارتهای لازم در پیگیری امور خود در ادارهها و سازمانها هستند و گذشته از این بهدلیل تنوع خدمات این نهاد و ماهیت خدمات حمایتی و نسبت بالای تعداد خدمات گیرندگان به تعداد کارکنان، برگزاری این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است.
احمد باقری اظهار داشت: تکریم انسانها در راستای تکریم خدا است از اینرو در تمام برنامهریزیها و تصمیمگیریها باید رضایت اربابرجوع به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.
مشاور ارتباطات در سازمان ها با اشاره به علل نارضایتی اربابرجوع گفت: بخشی از علل نارضایتی اربابرجوع را در هر سازمان مسائل کلان فراسازمانی و بخشی دیگر را مشکلات درونسازمانی تشکیل میدهد که به سطوح مختلف سازمانی مربوط میشود.
وی ادامه داد: بخشی دیگر از نارضایتی اربابرجوع نیز به خود اربابرجوع، سطح توقعات و پایبندی وی به قوانین و مقررات ادارهها و سازمانها، مهارتهای ارتباطی و رفتاری وی و توانایی و مهارت لازم در اخذ خدمات از سازمانها مرتبط است و در این میان بخش مهمی که جنبه رفتاری دارد به کارکنان و فرهنگ سازمانی هر سازمان مربوط است.
احمد باقری رضایت اربابرجوع را یک امر نسبی و متغیر دانست و خاطرنشان کرد: تحقق رضایت همه افراد بهطور کامل و صد درصد امکانپذیر نیست و همواره برخی از افراد تحت هر شرایط در مطلوب ترین وضعیت نیز ممکن است ابراز نارضایتی کنند اما این به معنی عدم برنامهریزی سازمانها در تکریم مردم و اربابرجوع نیست.
جهت دریافت رزومه مدرس دوره «احمد باقری» به وب سایت پایگاه تخصصی مدیریت و مشاوره توسعه کسب و کار، ارتباطات و روابط عمومی و رسانه مراجعه فرمائید.
جهت برنامه ریزی دوره های ویژه روابط عمومی سازمان ها، شرکت های خصوصی و فعال بازارسرمایه به صورت تدریس حضوری یا آنلاین با شماره تماس 09126944966 هماهنگ فرمائید.