مدرس و مشاور ارتباطات

احمد باقری / مدرس و مشاور ارتباطات روابط عمومی و مدیریت رسانه

مدرس و مشاور ارتباطات

احمد باقری / مدرس و مشاور ارتباطات روابط عمومی و مدیریت رسانه

مدرس و مشاور ارتباطات

- (مدرس دوره های روابط عمومی حرفه ای در سازمان ها)
- (مشاور و برنامه نویس معرفی مدیران روابط عمومی به سازمان ها)
- (صاحب امتیاز و مدیرمسئول گزارش خبر)
- (مدیر مسئول گروه رسانه های بورس نیوز)
- (رئیس روابط عمومی گروه سرمایه گذاری غدیر)
- (مشاور روابط عمومی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری)
- (مشاور رسانه ای ستاد انتخاباتی دولت دوازدهم)
- (مشاور روابط عمومی شرکت پدیده آوران اطلس پارس)
- (مشاور روابط عمومی مدیرعامل لیزینگ دی)
- (مشاور رسانه ای مدیرعامل شرکت ساختمانی تیسا کیش)
- (مشاور رسانه ای مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه ساختمان)
- (مشاور رسانه ای پروژه ساختمانی البرز مال)
- (مدیر روابط عمومی کشتیرانی ایران مارین سرویس)
- (مسئول روابط عمومی هلدینگ دریایی و حمل و نقل غدیر)
- (فارغ التحصیل رشته مدیریت روابط عمومی در امور رسانه)
- (مسئول روابط عمومی شورای اصناف کشور (اتاق اصناف کشور کنونی )
- (مسئول روابط عمومی بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور)
- (مسئول سایت خبری شورای اصناف کشور)
- (مسئول روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی واحد 18)
- (مسئول روابط عمومی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور)
- (دانشجوی برتر سال 88)
- (مسئول انجمن علمی دانشگاه علمی کاربردی)
- (خبرنگار افتخاری 3 رسانه ملی)
- (مجری پروژه های اطلاع رسانی سازمان ها)

احمد باقری مشاور دیجیتال مارکتینگ

بخش سوم

گام 9 شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی میتوانند نقش مهمی در برندینگ و ارتباط موثر با کاربران داشته باشند. وب سایت ها به کاربران کمک میکنند که بدانند خدمات و محصولات کسب و کار شما چیست ولی شما میتوانید در شبکه های اجتماعی به کاربرانتان نشان دهید که خودتان که هستید و بیشتر با آنها خودمانی تر شوید.

مردم دوست دارند از کسانی خرید کنند که با آنها بیشتر احساس خودمانی می کنند و شبکه های اجتماعی ابزاری است که این فرصت را امروز در اختیار شما قرار داده است.

اینستاگرام شاید امروز برای ما ایرانیها مهمترین ابزار باشد. پیشنهاد میکینم تا در پیج اینستاگرام خود سعی کنید نشان دهید شما که هستید. محصولات و خدماتتان را فراموش کنید و به آنها نشان دهید که خودتان که هستد. این موضوع به طرز عجیبی میتواند در گسترش کاربران شما تاثیر داشته باشد.

اگر در اینستاگرام فعالیت میکنید حتما از ویژگیهای ایجاد ویدئوی Live و همچنین IGTV استفاده کنید. این دو ویژگی هم اکنون تاثیر گذارترین موارد در اینستاگرام هستند.

 

گام 10 بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

شاید این موضوع چیزی است که کمتر به آن پرداخته شده است و لی از نظر من یکی از مهمترین بخشهایی است که باید در آموزش دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخت. بعنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ کار شما باید همواره بررسی و بهینه کردن نرخ تبدیل باشد. تست کردن روشهای مختلف و مقایسه کردن آنها با همدیگر. گاهی فقط تغییر دادن جایگاه یا رنگ یک دکمه میتواند نرخ تبدیل شما را بهتر کند. اهمیت این موضوع زمانی مطرح میشود که شما بدانید که اگر مثلا امروز از 1000 بازدید کننده 10 مشتری دریافت میکنید، اگر بتوانید نرخ تبدیل خود را دو برابر کنید در شرایط جدید از همان تعداد بازدیدکننده 20 مشتری دریافت خواهید کرد. یعنی بدون اینکه هزینه تبلیغات و بازدیدهای خود را زیاد کنید سود خود را دو برابر کرده اید.

 

ابزارهای رایگان و پولی زیادی وجود دارند که به شما این امکان را میدهند که نرخ تبدیل را در سایت خود تست کنید. یکی از این ابزارها که اگر سایتتان بازدید خیلی زیادی نداشته باشد میتوانید به راحتی از نسخه رایگان آن استفاده کنید سرویس سایت Hotjar است. هات جار ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار میدهد که دو نمونه از مهمترین آنها را ذکر میکنم.

 

نقشه حراراتی Heatmap

هات جار به شما امکان می دهد تا میزان کلیکها در قسمتهای مختلف سایت خود توسط کاربران را بررسی کنید. فرض کنید شما دکمه ای در سایت قرار داده اید و نمیدانید که آیا کاربران به راحتی متوجه دکمه شده و بر روی آن کلیک می کنند یا نه. در این شرایط ابزار click heatmap هات جار به شما کمک می کند که ببینید کاربران بیشتر بر کدام قسمتهای صفحه کلیک میکنند. آیا بر روی دکمه مورد نظر شما کلیک میکنند یا باید جایگاه دکمه را عوض کنید؟ مثلا در تصویر زیر قسمتهای قرمز رنگ تعداد کلیک بیشتری را دریافت کرده اند. سپس قسمتهای زرد رنگ و در نهایت قسمتهای آبی رنگ.

هات جار به شما امکان استفاده از نقشه های حرارتی متنوعی را میدهد. یکی دیگر از نقشه های حراررتی کاربردی این سرویس Scroll Heatmap است. این ابزار که یک نمونه از آن را در تصویر زیر می بینید به شما نشان میدهد که کاربران تا کجای سایت شما پایین آمده اند. مثلا ممکن است به شما نشان دهد که فقط 10 درصد از کاربران به قسمتهای انتهایی مقاله شما می رسند و خیلی ها همان وسط کار از سایت خارج می شوند. یعنی شما باید تغییراتی در مقاله ایجاد کنید که از قسمت وسط به پایین هم جذابتر شود.

 

ابزار فیلمبرداری Recording

این ابزار هم یکی دیگر از ابزارهای کاربردی هات جار می باشد. در این ابزار، هات جار از زمانیکه کاربری وارد سایت شما می شود تا زمانیکه خارج می شود از صفحه سایت شما فیلمبردای میکند. سپس شما میتوانید با تماشای این فیلمها متوجه شوید که کاربران چه واکنشی نسبت به صفحه یا المانهای سایت شما نشان میدهند و میتوانید در صورت نیاز آنها را ویرایش و بهینه نمایید.

 

روشهای دیگری نیز برای بهینه سازی نرخ تبدیل وجود دارد مانند ایجاد تستهای AB.

 

 

گام 11 آنالیز داده ها با google analytics

آنالیز داده ها یکی از مهمترین بخشهای دیجیتال مارکتینگ هستند. هر وقت فروش کم شود، هر وقت بازدید کننده کم شود، هر وقت نرخ تبدیل کاهش یابد، این داده ها هستند که میتوانند به ما بگویند چه اتفاقی افتاده است. گوگل آنالیتیکس ابزاری نامحدود و رایگان است که دقیقا به شما نشان میدهد در سایت شما چه اتفاقی افتاده است. توسط این ابزار میتوانید از میزان بازدیدهای روزانه و اینکه هر بازدید کننده ای از چه کانالی وارد سایت شما شده است مطلع شوید. همچنین میتوانید میزان ماندگاری و همچنین Bounce Rate کاربران سایت خود را مشاهده نمایید. در گوگل آنالیتیکس شما میتوانید هدف یا Goal های مختلفی تعریف نمایید تا متوجه شوید که چند درصد از کمپینهایی که ایجاد میکنید به موفقیت می رسند. اگر این ابزار را بر روی سایت یا اپلیکیشن خود استفاده نمی کنید حتما پیشنهاد میکنیم همین امروز استفاده از این ابزار را شروع کنید.

احمد باقری

گام 12 مداومت و داشتن صبر

شاید در نظر شما این موضوع جزو گامهای دیجیتال مارکتینگ نباشد ولی یکی از مهمترین گامهای موفقیت در این بازار است. در طول سالها فعالیت و مشاوره با افراد زیادی مواجه شده ام که اگر فقط کمی بیشتر مداومت می کردند و صبر داشتند به موفقیت های بزرگ می رسیدند.

 

کسب و کارهای اینترنتی متاسفانه برخلاف باور اشتباه خیلی از مردم زودبازده نیستند و مانند سایر کسب و کارها باید مدتها فعالیت کرد و بر روی کار خود مداومت داشت تا کم کم و با گذر زمان تبدیل به یک کسب و کار موفق شود. من نمی گویم که شکست در این کسب و کار ها وجود ندارد، ولی می گویم بسیاری از افراد با 3 ماه فعالیت و عدم دریافت نتیجه رویایی خودشان این را یک شکست تلقی می کنند. لذا در گام پایانی از شما میخواهم که زود خسته نشوید و صبر داشته باشید.

امیدوارم با مطالعه دقیق این مقاله و اجرای گام به گام روشهایی که در بالا به آنها اشاره کردم بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را به یک کسب و کار موفق تبدیل نمایید. اگر وارد بازار کار دیجیتال شده اید و یا قصد ورود دارید آموزش دیجیتال مارکتینگ یکی از مواردی است که از ابتدا بایستی جدی بگیرید.

در این خصوص نظرات خودتان را حتما  با ما درمیان بگذارید.
 

احمد باقری

مدرس و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

 

شماره تماس :  09126944966

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

گزارش خبر