تنظیم و صدور بیانیه ها
از نظر ارزش های خبری نباید بیاهمیت و کمارزش باشند و به لحاظ زمانی هم اطلاعات غیر قابل استفاده نباشد مضافاً براینکه بیانیهها، سازمان مدار و شخصیت مدار نباشد.
مدیریت نشست های خبری و مصاحبههای مطبوعاتی و رادیو تلویزیون
برای برگزاری این نشست ها باید سه عنصر زیر را در نظر گرفت:
زمان مناسب برای برگزاری نشست ها
مشخص کردن مصاحبه شونده، موضوع، محل، ساعت و هدف مصاحبه
دوسویه کردن ارتباط و ایجاد امکان گفت و گو بین مقامات و روزنامهنگاران.
پاسخگویی به سؤالات و مراجعات خبرنگاران و ارایه اطلاعات مورد نیاز به آنها و هماهنگی مصاحبههای اختصاصی
به جهت برقراری رابطه سالم، لازم است اطلاعرسانی فقط به مواردی که سازمان ضروری تشخیص میدهد محدود نشود و به سوالات، ابهامات و شایعههای موجود در سطح جامعه به طور مناسب پاسخ داده شود.
تهیه جوابیه برای رسانهها در قالب «توضیح»، «تکذیب»، «تصحیح»
توضیح؛ در شرایطی لازم است که خبری از سازمان به صورت ناقص، مبهم و نارسا درج شده باشد.
تکذیب؛ شدیدترین نوع پاسخگویی روابطعمومیها به رسانههاست که با انتشار آن روابط عمومی میکوشد که کل اطلاعات منتشر شده را به طور کلی انکار کند.
تصحیح؛ به مواردی مربوط میشود که اخبار منتشر شده حاوی پارهای اطلاعات نادرست و درست بوده که به هم آمیخته شده و در یک خبر درج شده است که روابط عمومی به اطلاعات درست تأکید و اطلاعات نادرست را تصحیح میکند.
تولید اخبار ابتکاری
تشابه: با استفاده از اصل تشابه روابط عمومی میتواند به تولید ابتکاری و اختیاری شبیه به آنچه در سایر سازمان ها حادث شده است اقدام نماید.
تعارض: این بخش نقطه مقابل تشابه است در واقع روابط عمومی سعی دارد از اقداماتی که سبب شکست دیگر سازمان ها شده درس گرفته و در خلاف جهت آن حرکت کند.
تعمیم: با استفاده از این اصل رویدادها و عملکردهای مشابه در سایر سازمانها را به سازمان متبوع خود تعمیم میدهیم. تعمیم، حالت کلیتری نسبت به تشابه است.
در این خصوص نظرات خودتان را حتما با ما درمیان بگذارید.
احمد باقری
مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه
شماره تماس : 09126944966
اللهم عجل لولیک الفرج