بیان مفهوم و درک موضوع مزایا و ویژگی های محصولات و یا خدماتی که می فروشید برای موفقیت مدیران بازاریابی و فروش یک امر ضروری است.
- ویژگی ها با "محصولات" در ارتباطند.
- مزایا با "خریداران احتمالی" در ارتباطند.
هر چیزی که مستقیماً محصول را توصیف می کند، یک ویژگی است. مثلاً سطح ظاهری، رنگ یا نوع ساخت محصول خود را توصیف کنید، این ها ویژگی هستند و همین طور اگر در مورد قدرت موتور، مقدار آمپر، توان، ظرفیت یا استحکام محصولتان صحبت کنید، این ها ویژگی هستند.
اگر شما تولیدکننده این محصول باشید، همه این موارد ممکن است برایتان بسیار مهیج و جذاب باشند، اما این ها ارزش کمی در بازاریابی محصولتان دارند.
شما هرگز نباید این را برعهده خریداران احتمالی بگذارید که از ویژگی عنوان شده محصول، مزیت آن را برداشت کنند.
این وظیفه شماست و باید آن را در پیام های بازاریابیتان بیان کنید.
تفسیرو ارزیابی ویژگی های محصولات و خدمات به عنوان مزایای مخاطبان با سلایق مختلف امر ضروری است.
وظیفه مدیران و مسئولان فروش و بازاریابی سازمان ها و شرکت ها، آسان سازی فرآیند خرید مردم از محصولاتی است که می فروشید.
شما باید دریابید که چطور ویژگی یک محصول ممکن است به عنوان مزیتی حقیقی و درست برای شخصی که از شما خرید می کند تفسیر شود.
این فرآیند بسیار مهم و حیاتی است و اگر از آن غفلت کنید، هرکارکنید که در بازاریابیتان انجام دهید در نهایت به شکست می انجامد.
به مزایا دقت فراوان داشته باشید!