برنامه جامع روابط عمومی برگرفته از سیاستهای اطلاع رسانی دولت و به منظور انطباق هرچه بیشتر فعالیت ها با آییننامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابطعمومی دستگاههای اجرایی تهیه و تدوین شده است.
این برنامه در 4 محور و 51 برنامه عملیاتی پایه ریزی شده است. اجرای هریک از برنامه های عملیاتی در یک برنامه زمان بندی یکساله انجام خواهد شد .
1- محور ارتباطات:
مدیریت هر سازمانی، با بهره گیری از مجراهای مناسب ارتباطی می تواند به بهترین وجه فعالیت ها و اقدامات خود را منعکس نموده و در این زمینه به اطلاع رسانی بپردازد. با استفاده از این مجراها و نیز تدوین سیاستهای مناسب ارتباطی می توان نگرش مثبت در بین مخاطبان ایجاد و آنان را به استفاده از خدمات و تسهیلات ترغیب نمود. محور ارتباطات بر پایه ارتباطات برون سازمانی و درون سازمانی و شامل 9 برنامه عملیاتی است.
1-1- ارتباطات برون سازمانی:
1-1-1- ایجاد مجراهای مناسب برای برقراری ارتباط مستقیم بین اقشار مختلف مخاطبان و وزارتخانه از جمله تلفن گویای شبانه روزی ، صندوق ارتباط مستقیم و ...
1-1-2- برقراری امکان ملاقات حضوری برای مخاطبان متقاضی با مدیران و مسئولان بخشهای مختلف
1-1-3- تجزیه و تحلیل پیامهای مختلف مخاطبان از قبیل شکایات ، انتقادات ، پیشنهادها و سئوال ها و درخواست ها و ارائه گزارش های دوره ای به مسئولین بخشهای مختلف وزارتخانه
1-1-4- پیگیری پاسخ پیامهای از قسمتهای مربوطه و ارائه پاسخ ها به آنان از طرق مختلف
1-1-5- برقراری ارتباط با شرکتها و موسسات همسان برای بهره گیری از تجارب آنان .
1-2- ارتباطات درون سازمانی:
1-2-1- ایجاد مجراهای مناسب ارتباطی برای برقراری ارتباط مستقیم بین کارکنان و مدیریت از قبیل تلفن، صندوق و...
1-2-2- برقراری امکان ملاقات حضوری کارکنان بامسئولین
1-2-3- برگزاری جلسات گفت و شنود بین مدیریت و کارکنان بخشهای مختلف
1-2-4- پیگیری مشکلات مطرح شده توسط کارکنان با هماهنگی دفاتر مدیریت ها