مدرس و مشاور ارتباطات

احمد باقری / مدرس و مشاور ارتباطات روابط عمومی و مدیریت رسانه

مدرس و مشاور ارتباطات

احمد باقری / مدرس و مشاور ارتباطات روابط عمومی و مدیریت رسانه

مدرس و مشاور ارتباطات

- (مدرس دوره های روابط عمومی حرفه ای در سازمان ها)
- (مشاور و برنامه نویس معرفی مدیران روابط عمومی به سازمان ها)
- (صاحب امتیاز و مدیرمسئول گزارش خبر)
- (مدیر مسئول گروه رسانه های بورس نیوز)
- (رئیس روابط عمومی گروه سرمایه گذاری غدیر)
- (مشاور روابط عمومی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری)
- (مشاور رسانه ای ستاد انتخاباتی دولت دوازدهم)
- (مشاور روابط عمومی شرکت پدیده آوران اطلس پارس)
- (مشاور روابط عمومی مدیرعامل لیزینگ دی)
- (مشاور رسانه ای مدیرعامل شرکت ساختمانی تیسا کیش)
- (مشاور رسانه ای مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه ساختمان)
- (مشاور رسانه ای پروژه ساختمانی البرز مال)
- (مدیر روابط عمومی کشتیرانی ایران مارین سرویس)
- (مسئول روابط عمومی هلدینگ دریایی و حمل و نقل غدیر)
- (فارغ التحصیل رشته مدیریت روابط عمومی در امور رسانه)
- (مسئول روابط عمومی شورای اصناف کشور (اتاق اصناف کشور کنونی )
- (مسئول روابط عمومی بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور)
- (مسئول سایت خبری شورای اصناف کشور)
- (مسئول روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی واحد 18)
- (مسئول روابط عمومی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور)
- (دانشجوی برتر سال 88)
- (مسئول انجمن علمی دانشگاه علمی کاربردی)
- (خبرنگار افتخاری 3 رسانه ملی)
- (مجری پروژه های اطلاع رسانی سازمان ها)

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

بخش دوم

گام 4 -تبلیغات بنری در سایت ها

حتما شما هم در سایتهای مختلف تبلیغات متنوع بنری را دیده اید. تبلیغات بنری را میتوان از اولین نوع تبلیغات اینترنتی دانست. اما زیاده روی هایی که سایتها در این زمینه میکنند باعث شده است که تاثیر این نوع تبلیغات روز به روز کاهش یابد و در واقع امروز تبلیغات بنری غیر هدفمند را میتوان یکی از کم تاثیر ترین نوع تبلیغات اینترنتی دانست. 

تبلیغات بنری بی رویه باعث شده است تا ذهن کاربران در برابر دیدن این تبلیغات مصونیت پیدا کند و امروز دیگر حتی در سایتها اکثرا چشممان تبلیغات را نمی بیند، چون به قدری از این تبلیغ ها دیده ایم که ذهن ما بصورت ناخودآگاه در اکثر موارد آنها را فیلتر میکند.

 

روش موثر تبلیغات بنری:

اما همچنان تبلیغات بنری در صورتیکه بشکل هدفمند اجرا گردد میتواند تاثیر گذار باشد. مثلا اگر شما یک فروشگاه لوازم دکوری دارید اینکه بنر شما در یک سایت دانلود فیلم نمایش داده شود هیچ هدفمندی ندارد ولی اگر همین بنر در یک سایت مقالات دکوراسیونی قرار گیرد کاربران آن سایت بازدید کننده های هدفمندی برای شما خواهند بود. پس اگر میخواهید از تبلیغات بنری استفاده کنید سایتهای پر بازدید حوزه فعالیت خود را پیدا کرده و در آنها تبلیغ کنید. البته شاید تبلیغات در این سایتهای تخصصی کمی گران باشد ولی شما را به مخاطبان هدفمند خواهد رساند.

 

گام 5 سیستم های کلیکی

سیستمهای کلیکی یکی دیگر از روشهای تبلیغات بنری است. اما همان مشکل بالا در این سیستمها نیز وجود دارد و اکثرا بنرهای شما در سایتهای غیر هدفمند نمایش داده خواهند شد. از معروفترین این سیستمهای کلیکی میتوان به ای نتورک، کلیک یاب، صبا ویژن، یکتانت، مدیا اد و اشاره کرد.

هرچند برخی از این سیستمها با دریافت هزینه های بیشتری برای کلیک، هدفمندی موضوعی ایجاد کرده اند ولی همچنان این هدفمندی ها نیز دقیق نبوده و نمایش دهندگان تبلیغات در هنگام ثبت سایت خود در این سیستمها چند هدف موضوعی را انتخاب میکنند و باز هم ممکن است هدفمندی واقعی صورت نگیرد.

موضوع بعدی بحث تقلب در این سایتها است. هر چند که صاحبان سیستمهای کلیکی سعی میکنند با استفاده از روشهایی مانند شناسایی آی پی ها یا ذخیره کوکی ها  و تا حدی جلوی تقلب را بگیرند ولی هیچ کس نمیتواند تضمین کند که هیچ تقلبی در این سیستمها صورت نمیگیرد و نمایش دهنده هایی هستند که ممکن است این روشها را دور زده و همچنان با تقلب هزینه های بی ثمر تبلیغاتی را برای شما ایجاد کنند.

موضوع بعدی نیز قیمت کلیک هاست. بطور متوسط شما بین 200 تا 600 تومان برای هر کلیک در این سیستمها باید بپردازید و در برخی موارد نیز حتی قیمتی بالاتر. این هزینه کلیک با توجه به بازدهی این سیستمها هزینه بالایی می باشد.

 

بهترین روش استفاده از سیستمهای کلیکی

از نظر من این سیستمها میتوانند به سرعت به برندینگ شما کمک بکنند ولی در صورتیکه که بودجه تبلیغاتی کمی دارید و یا یک کسب و کار کوچکی هستید فکر نمی کنم بتوانید با هزینه کم نتیجه مطلوبی از سیستمهای کلیکی بگیرید. من در صورتی استفاده از این سیستمها را پیشنهاد میکنم که قصد برندینگ سریع دارید و حداقل با بودجه تبلیغاتی بالای 20 30 میلیون تومان میخواهید شروع کنید.

 

روش استفاده از تبلیغات همسان یا native:

سیستمهای کلیکی اخیرا روش تبلیغاتی را معرفی کرده اند که نام آن تبلیغات همسان یا native میباشد. در این روش مانند تصویر زیر معمولا در انتهای مطالب در داخل باکسی تبلیغات نمایش داده میشود. هزینه این نوع تبلیغات معمولا نسبت به تبلیغات کلیکی بیشتر است. هرچند با توجه به تستهای متفاوتی که انجام داده ایم، میتوان گفت کارایی این نوع تبلیغات کمی از تبلیغات بنری بهتر است اما اصول تبلیغات همسان این است که تبلیغاتی با موضوع مرتبط با صفحه به کاربر نمایش داده شود.

مثلا تعریف سایت صباویژن از تبلیغات همسان اینگونه است:  “بنر همسان، حاوی یک عکس و یک مطلب مرتبط با محتوای سایت است که در ادامه مطالب سایت و در قالب طراحی سایت میزبان نمایش داده می‌شود. “

عملا در هیچ کدام از سیستمهای ارائه دهنده تبلیغات همسان موضوع مرتبط بودن تبلیغات با محتوا به چشم نمی خورد.

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان  احمد باقری

گام 6 سایت های نیازمندی ها

استفاده از سایتهای نیازمندی ها یکی دیگر از روشهای تبلیغات اینترنتی است. از معروفترین آنها میتوان به سایت ایستگاه و از پلتفرم های جدید این نوع تبلیغات میتوان به دیوار و شیپور اشاره کرد.

در این سایت ها معمولا میتوان بصورت رایگان نیز آگهی داد. ولی در صورت پرداخت هزینه خدمات بیشتری ارائه میگردد. مثلا در صورت پرداخت هزینه در سایت ایستگاه آگهی شما علاوه بر صفحه اصلی در زیر آگهی های مرتبط با آن دسته نیز نمایش داده میشود و همچنین میتوانید لینک سایت خود را نیز قرار دهید. یا  در “دیوار” با پرداخت هزینه، عبارت “فوری” در کنار آگهی شما نمایش داده میشود و در دسته خدمات نیز میتوانید لینک سایت خود را قرار دهید.

این نوع سایت ها نیز میتوانند برای معرفی خدمات مورد استفاده قرار گیرند. ولی تاثیر گذاری که سایتهای نیازمندیها مانند ایستگاه در سالهای گذشته داشت دیگر کمرنگ تر شده است. من شخصا در طول سالهای 1383 تا 87 از سایت ایستگاه بصورت موثری برای فروش محصولات و خدماتیکه آن سالها ارائه میکردم استفاده میکردم و میلیونها تومان از تبلیغ در سایت ایستگاه کسب درآمد کردم که جا دارد از آقای سیامک کیایی مدیر وقت سایت ایستگاه قدردانی نمایم.

 

بهترین روش استفاده از سایتهای آگهی:

در صورتیکه میخواهید از سایت های آگهی مانند ایستگاه استفاده کنید پیشنهاد میکنم یک متن کاملا یونیک و غیر کپی و همچنین طولانی بنویسید. داشتن محتوای باکیفیت در این سایتها میتواند باعث شود آگهی شما در نتایج جستجوی گوگل نیز ظاهر شود و از این طریق به مشتریهای هدفمند برسید.

پلتفرمهایی مانند دیوار و شیپور برای فروشهای سریع خوب و کارآمد هستند. چون در این پلتفرمها پس از چند روز آگهی شما به پایین صفحات رفته و کمتر دیده میشود، پیشنهاد میکنم هر چند روز یکبار آگهی خود را تغییر داده و به بالای صفحه برسانید.

 

گام 7 تبلیغات در گوگل Google Ads

سیستم کلیکی تبلیغات گوگل که نام خود را از Google Adwords به Google Ads تغییر داده است.

گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا و با سرمایه ای بالغ بر 700 میلیادر دلار شاید بتوان گفت با ارزش ترین کمپانی اینترنتی جهان (البته در کنار کمپانی آمازون) می باشد.

روزانه میلیاردها جستجو در این موتور جستجو صورت میگیرد و امروز دیگر افراد برای کوچکترین نیازها و سوالهای خود هم گوگل را برای مشاوره انتخاب میکنند.

اما گوگل در میان این تعداد گسترده جستجو، راهکارهای متنوع تبلیغاتی را نیز برای کسب و کارهای سراسر جهان ایجاد کرده است.

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی می باشد و از قدمهای اساسی در آموزش دیجیتال مارکتینگ است. چرا که شما را به کاربران هدفمند خواهد رساند. مثلا فرض کنید شما فروشنده مودم adsl هستید، به نظرتان کاربری که در یک سایت دانلود فیلم مشغول دانلود فیلم “avengers” است برای شما میتواند هدفمند باشد یا کاربری که در گوگل عبارت “خرید مودم ads” را جستجو کرده است؟

پاسخ به این سوال حتی نیاز به فکر کردن هم ندارد. بله گوگل دقیقا شما را به کاربری می رساند که شما میخواهید.

البته این مورد برای شما هزینه بر خواهد بود ولی اگر هزینه کلیک گوگل و هدفمندی کاربران را با سایر سیتم های کلیکی که در بالا اشاره شد مقایسه کنیم نتیجه خواهیم گرفت که باز هم استفاده از گوگل بسیار با صرفه تر خواهد بود.

درباره هزینه کلیک تبلیغات گوگل نمیتوان عدد مشخصی را مطرح کرد، چرا که گوگل فاکتورهای خیلی زیادی دارد مانند میزان رقابت کلمه کلیدی و ارزش تجاری کلمه کلیدی و در حالت کلی میتوان گفت در شرایط امروز میتوان با رقمهایی حدود 500 تا 1000 تومان برای خیلی از کلمات کلیک گرفت. البته برخی کلمات پر رقابت نیز قیمت بسیار بالاتری خواهند داشت. خوبی استفاده از تبلیغات گوگل در این است که شما میتوانید با بودجه کمی شروع کرده و بازخورد آن را تست کنید. اگر با بودجه کم بازخورد مناسبی داشت، میتوانید در مقیاس بالا نیز کار کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید.

همین امروز تبلیغات در گوگل را شروع کنیدو با بودجه کم تست کنید!

تبلیغات در گوگل بهتر است یا سئو؟

این سوالی است که شاید برای خیلی ها پیش بیاید. اگر ما بر روی سئو کار میکنیم پس چه دلیلی دارد که برای تبلیغ در گوگل نیز هزینه کنیم؟ برخی ها نیز عکس این سوال را می پرسند که ما برای تبلیغات گوگل هزینه میکینم، آیا باید برای سئو هم وقت و هزینه بگذاریم؟

 

گام 8 ایمیل مارکتینگ

همواره وقتی از ایمیل مارکتینگ صحبت میکنیم باز هم خیلی ها میگویند ایمیل مارکتینگ مرده است. در واقع با سوال از چند نفر از این افراد متوجه شدم تا کنون ایمیل مارکتینگ نداشته اند. ایمیل مارکتینگ یکی از مهمترین قدم ها در دیجیتال مارکتینگ است که تمام شرکت های بزرگ اینترنتی دنیا نیز بر روی آن تمرکز کرده اند.

افراد ایمیل خود را به راحتی عوض نمی کنند. حتی ممکن است شماره تلفن خود را عوض کنند ولی ایمیل خود را عوض نمی کنند و دقیقا به همین خاطر است که شرکت های بزرگ بر روی آن تمرکز کرده اند.

شما از امروز باید تمام تلاش خود را بکنید که هر کاربری که وارد سایت شما می شود به نحوی ایمیل آنها را بگیرید. مثلا میتوانید یک محصول رایگان مانند کتاب الکترونیکی یا یک ویدئو رایگان ایجاد کرده و توسط افزونه هایی مانند نینجا پاپ آپ هنگام خروج از سایت از آنها بخواهید ایمیلشان را به شما بدهند تا کتاب یا ویدئو را برای آنها بفرستید.

ایمیل مارکتینگ به شما کمک میکند که مشتریانی که کمی علاقه به شما پیدا کرده اند و حاضر شده اند تا ایمیل خود را به شما بدهند با ارسال کردن ایمیلهای منظم و حرفه ای کم کم به کسب و کار و خدمات و محصولات خود ترغیب کنید تا به مشتریان واقعی شما تبدیل شوند.

در این خصوص نظرات خودتان را حتما  با ما درمیان بگذارید.
 

احمد باقری

مدرس و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه

 

شماره تماس :  09126944966

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

گزارش خبر